Sunday, March 15, 2015

Penyakit Kayap Sembuh

Assalammualaikum dan salam vitamin cinta.Kali ni adrina nak share SET KAYAP SHAKLEE.tapi sebelum Jom kita kenali Apa itu Kayap dan juga Punca Penyakit Kayap.

APA ITU KAYAP?


Kayap merupakan sejenis penyakit kulit yang berpunca daripada serangan virusVaricella zoster (VZB) iaitu daripada kelompok virus herpes. 

Apabila virus ini berada dalam badan, mangsa akan berasa demam, tekak loya dan pening berpanjangan. Badan pesakit pula akan dijangkiti ruam panas, badan rasa sengal dan hilang selera makan. Bagi penyakit kayap yang lebih serius, pesakit akan dijangkiti gelembung air pada bahagian tertentu di badan.

Biasanya pesakit yang imun sistem badannya lemah mudah dijangkiti oleh virus - penyakit kayap. Warga emas ataupun golongan tua adalah lebih mudah untuk dijangkitipenyakit kayap ini kerana sistem pertahanan badan mereka lemah jika dibandingkan dengan golongan yang lebih muda. 

Nampak ringan penyakit ini berpunca daripada jangkitan kuman pada kulit. Hakikatkan penyakit ini boleh membawa maut kerana ia boleh melumpuhkan keseluruhan sistem imun pada badan pesakit.


Jangan terkejut kerana ada juga pesakit yang menanggung sakit kayap ini sehingga bertahun-tahun lamanya.

Petua Traditional Cara Merawat Kayap

  • Daun Cili Padi
  • Kapur Masak / Kapur Serbuk
Tumbuk daun cili padi kasar. Jangan terlalu halus dan bancuh kapur masak tadi dengan sedikit air. Jangan terlalu cair. Sedang-sedang sahaja letak air. Sebab kalau bancuhan kapur masak tadi terlalu cair, nanti tak boleh lekat pula daun cili padi pada kayap dibadan anda. Tepekkan daun cili padi bersama kapur masak tadi pada kayap. Kenakan kipas, kenakan angin, bila kering ia akan mengeras. Buat sampai kayap kering. 

Ingat ye..untuk memastikan sakit kayap anda cepat sembuh, adalah penting juga untuk anda pastikan antibodi anda kuat. Kerana badan yang dijangkiti penyakit kayap ini adalah mereka yang lemah imun sistem badan. 

Bagaimana Shaklee Membantu Anda?

Disini adrina ingin kongsikan dengan anda semua cara yang mudah untuk merawat sakit kayap.



1) Garlic Complex
  • Bertindak sebagai antibiotik semulajadi. 
  • Ia bersifat antivirus untuk menghalang serangan jangkitan virus, bakteria dan kuman bagi memastikan penyakit tidak merebak menjadi lebih teruk. 
  • Satu lagi kelebihan Garlic Shaklee ialah ia menjanjikan penyakit yang sudah pulih, tidak lagi kembali.

2 )Zinc Complex 
  • Membantu menghasilkan enzim yang penting untuk sistem imun badan berfungsi secara optimum.

3) Vitamin C 
  • Merupakan imun booster kerana ia terlibat didalam produksi antibodi, aktiviti dan fungsi sel darah putih dan paling penting ia terlibat didalam penghasilan interferon. 
  • Keperluan vitamin C meningkat apabila sistem imun berada didalam keadaan tertekan.

4) ESP Shaklee
  • ESP Shaklee terhasil daripada protien yang soya berkualiti tinggi. 
  • Baik untuk pemulihan luka dan proses pengantian sel baru yang lebih sihat. 
  • Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan seterusnya memulihkan luka nanah kayap dengan cepat.

Boleh dapatkan SET KAYAP anda sekarang.Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 30%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti.

Boleh whatsapp Adrina 019-9673391.


0 comments:

Post a Comment