Tuesday, March 10, 2015

Hilangkan Gastrik Anda!!

Assalamualaikum dan salam vitamin cinta. Sapa yang pernah kena gastrik ni saje boleh taw betapa pedihnyee perut..ada yang sampai tak boleh bangun...kesian sangat. 


Adrina pernah kena gastrik masa keje as lecturer dulu...mak ai, sakitnye perut sampai duk surau tido. hehe..mak cakap asyik makan pedas jee...pastu makan asam...mana tak kena gastrik! dah feberet nak buat cemanaa...haha

Balik jee rumah, terus beli Peppermint Ginger Plus Shaklee dari upline. Dapat terus makan.  Alhamdulilah...kurang sakit! dan dah lama  tak kena gastrik...alhamdulilah sangat. 

Jadi yang kat luar sana...tak perlu risau..Shaklee hilangkan gastrik dengan berkesan. Yang pasti semuanya mujarab bukan setakat boleh bantu hilangkan gastrik malah mencegahnya dari berulang. Insha Allah...



Tahu tak, secara normal sel-sel dalam perut secara semulajadinya menghasilkan asid hidroklorik untuk fungsi pencernaan makanan. Asid ni adalah sangat berasid iaitu pada skala pH 1-2 hinggakan jika terkena pada kulit luaran, kulit itu akan terhakis. Dalam perut juga ada lapisan mukosa yang berfungsi sebagai pertahanan untuk melindungi dinding perut dari kesan berasid tadi tu.

Tapi, bila terlalu banyak asid dirembeskan ditambah pula kekuatan lapisan pertahanan dinding perut menjadi lemah, keradangan berlaku. Itulah yang dipanggil gastrik. Lebih teruk dari gastrik jika ulser perut dan pendarahan pada dinding perut berlaku. Ia boleh menyebabkan masalah najis dan muntah berdarah.

Simptom gastrik
  • Sakit perut
  • Perut rasa senak, kembung, kerap sendawa & kentut terutama selepas makan
  • Hilang selera makan
  • Rasa loya
  • Najis hitam dan muntah berwarna gelap seperti kopi (ulser perut)
Siapa yang berisiko mengalami gastrik
  • Mereka yang kerap mengambil ubat tahan sakit dalam tempoh yang lama contohnya aspirin (ubat untuk pesakit jantung yang mencairkan darah)
  • Perokok dan banyak minum alkohol.
  • Jangkitan bakteria Helikobakter Pilori (H Pilori) yang melemahkan lapisan mukosa.
  • Mereka yang suka mengamalkan ubat tradisional terutama yang mengandungi akar kayu. Ia termasuk ubat tradisional Cina dan Melayu kerana kebanyakan ubat tradisional dicampur steroid untuk meningkatkan keberkesannya.
Bagaimana Shaklee membantu anda?

Dapatkan set gastrik untuk anda. Dapatkan sekarang.

1. ESP 

Penting dalam pemulihan (elakkan susu). ESP membekalkan protin yang diperbuat dari kacang soya yang memang diketahui umum sebagai tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya. Oleh itu, ia sangat berguna untuk meneutralkan semula keasidan dalam perut yang merupakan punca utama gastrik. Ia juga membantu membina semula sel-sel yang baru bagi menggantikan sel-sel yang telah lemah dan rosak.


2. Peppermint Ginger Plus 


Kombinasi 4 herba yang terdiri dari pudina, halia, jintan (fennel) dan bunga lawang (anise) terbukti secara klinikal dapat membantu mengatasi masalah gastrik, loya, penghadaman dan sendawa. Ia melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit


3. Alfalfa Complex


Sifat semulajadinya yang beralkali membantu meneutralkan keasidan dan mengurangkan keradangan. Baik untuk perubahan patologi dalam usus dan perut dengan memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.



Jangan biarkan masalah gastrik berterusan menghantui hidup anda. BERTINDAKLAH SEGERA. Dapatkan vitamin Shaklee untuk hilangkan gastrik berserta konsultasi & cara makan yang betul hari ini dengan menghubungi adrina 019-9673391.

0 comments:

Post a Comment