Monday, November 3, 2014

Vitamin Talasemia


Apa itu Talasemia..? secara ringkas Talasemia ialah penyakit kecacatan darah. Ia adalah penyakit yang diwarisi iaitu dari keluarga kepada anak. sebab tue kalau dalam tv kite banyak tengok suruh buat saringan ujian darah...

sebab if seseorang yang mengidap talasemia berkahwin dengan pasangan yang mempunyai talasemia juga akan mengalami risiko anak-anak untuk mewarisi talasemia adalah besar. 

kecacatan pada darah nie menyebabkan hemoglobin dalam sel darah merah menjadi tak normal. biasanya orang yang menghidap talasemia tak dapat hasilkan hemoglobin yang cukup dalam darah...selalu pesakit talasemia kelihatan kerana paras hemoglobin yang rendah (anemia). 

Untuk pesakit talasemia Alfalfa Complex dan Vitalea Iron Formula tidak sesuai di ambil dan tidak digalakkan, manakala vitamin yang sesuai diambil ialah:



Bcomplex- Membantu meningkatkan tenaga dan membina sel darah merah.

Vitamin E - Mengandungi antioksidan bagi membantu melindungi sel darah merah

Ostematrix - sesuai kerana ia lengkap dengan magnesium dan vitamin D yang boleh membantu meningkatkan tenaga.

Zinc - Bantu menguatkan imun, mengurangkan high-density lipoproteins

Energizing Soy Protein (ESP) - berfungsi membina sel-sel baru didalam tubuh badan pesakit, termasuklah dengan sel-sel darah merah, ia juga mampu meningkatkan tenaga.

===============================================
BERMINAT UNTUK DAPATKAN VITAMIN SHAKLEE?

Boleh WhatsApp
Adrina 019-9673391
✿ FREE SPECIAL CONSULTATION 
✿ FREE SPECIAL e-Book 

Jika nak Adrina COD area PUCHONG, SRI KEMBANGAN, USJ, SHAH ALAM, BANDAR KINRARA, PUTRA HEIGHT boleh hubungi Adrina untuk temujanji. 

Adrina akan pos ke alamat ke seluruh Malaysia jika anda di luar kawasan ;)
========================================




0 comments:

Post a Comment