Saturday, November 8, 2014

Kuku Warna-Warni dan dot.dot.dot.....

PENGEDAR SHAKLEE PUCHONG: 
Kuku Warna-warni!!


Wau! cantiknyee warna-warni kuku diaa! tapi kita tak taw secantik mana lagi kesihatan kuku dia kan! hihi So, Assalamualaikum dan salam vitamin cinta! harini nk share pasal 

KESIHATAN KUKU CANTIK!


Mungkin ramai yang tidak mengetahui bahawa kuku pada jari boleh menunjukkan tahap kesihatan seseorang. Kelainan atau perubahan dalam warna tekstur kuku mungkin menjadi tanda penyakit dari anemia hingga penyakit jantung. 

Dr Philip Fleckman, dermatologi dari Universiti Washington menggunakan kuku pesakitnya untuk melihat tahap kesihatannya. Caranya adalah dengan memerhatikan warna kuku.


  • Kuku berwarna merah jambu - merupakan suatu petanda kuku sihat.

  • Kuku yang berwarna keputih-putihan atau pucat - merupakan tanda kekurangan zat besi dan berkemungkinan mempunyai penyakit kronik.


  • Kuku berwarna gelap di bahagian luar - menandakan adanya risiko penyakit ginjal.

  • Kuku warna kebiru-biruan atau 'cyanosis' - menunjukkan bahawa hemoglobin yang membawa oksigen di dalam darah mengalami kekurangan oksigen.


  • Kuku yang berwarna kuning - biasanya merupakan reaksi terhadap bahan-bahan kimia atau asap rokok. Sindrom kuku berwarna kuning dapat dipastikan dengan pertumbuhan kuku yang tebal dan lambat selain adanya gejala batuk dan sinus. Ia menunjukkan penyakit paru-paru.
Bagaimanapun tidak semua perubahan warna kuku menunjukkan penyakit. Beberapa kuku yang berwarna keputih-putihan dan tebal merupakan kuku normal, berkaitan dengan usia. Garis vertikal dan bintik kecil putih juga adalah sesuatu yang normal.


  • Kuku berinai - Kalau kuku berinai atas ni macam mana pulak??!! hihi maaf. saya baru lepas kawin! haruslah berinai. kihkihkih
So, macam mana Shaklee membantu kuku sihat??



  • Vitalea with iron- untuk kuku yang kuat, dan tidak mudah patah. Kurang zat besi boleh menyebabkan kuku mudah pecah, kuku pucat dan tidak rata, dan melambatkan pertumbuhan kuku. 
  • Vitamin C- Kolagen dalam vitamin C membantu mengukuhkan sel kulit dan sel yang terbentuk akan lebih teguh dan sihat, kulit tidak akan menjadi kering, lembik, dan mudah lebam. Vitamin C juga membantu meningkatkan kadar penyerapan iron. Vitamin C juga sangat terkenal dengan Vitamin Cantik! 
  • B-complex – Untuk menguatkan kuku dan mengelakkan kerapuhan kuku. 
  • ESP – Kaya dengan asid amino yang penting untuk pertumbuhan kuku.
  • ZINK - kuku anda, ada tak bahagian yang bewarna putih? Jika ada bermakna anda kekurangan zink. Salah satu makanan yang kaya dengan zink ialah biji labu.
Jadi, apa tunggu lagi?? dapatkan set kuku cantik shaklee dangan adrina ye..=)


===============================================
BERMINAT UNTUK DAPATKAN VITAMIN SHAKLEE?

Boleh WhatsApp
Adrina 019-9673391
✿ FREE SPECIAL CONSULTATION 
✿ FREE SPECIAL e-Book 

Adrina akan pos ke alamat ke seluruh Malaysia jika anda di luar kawasan ;)
========================================



***Yuran menjadi ahli Shaklee seumur hidup hanyalah RM65RM10 dikenakan oleh pihak Shaklee untuk kos penghantaran KIT SHAKLEE ke rumah anda bagi tujuan pengakrifan ID. Tetapi, jika Adrina sendiri COD KIT SHAKLEE untuk ahli baru. Tiada sebarang cas penghantaran dikenakan. Hanya RM65 dan baki akan dipulangkan kepada anda semasa COD jika anda bank in RM75.

✿ TQ. SIHAT BERSAMA VITAMIN CINTA ✿

0 comments:

Post a Comment