Wednesday, November 5, 2014

Rawatan Terbaik Alzheimer / Nyanyuk / Mudah Lupa

PENGEDAR SHAKLEE PUCHONG:
Rawatan ALZHEIMER
Alzheimer atau sebutannya alz-zhai-me, merupakan sejenis penyakit penurunan fungsi saraf otak yang kompleks dan progresif. Penyakit Alzheimer bukannya sejenis penyakit berjangkit. Penyakit Alzheimer adalah keadaan di mana daya ingatan seseorang merosot dengan teruknya sehinggakan pengidapnya tidak mampu mengurus diri sendiri.

Alzheimer bukannya `nyanyuk' yang sekadar satu proses penuaan. Sebaliknya, ia adalah sejenis masalah kesihatan yang amat menyeksakan dan perlu diberikan perhatian.

Alzheimer digolongkan ke dalam salah satu daripada jenis nyanyuk (dementia) yang dicirikan dengan melemahkan pertuturan, kewarasan, ingatan, pertimbangan, perubahan personaliti dan tingkah laku yang tidak terkawal. Keadaan ini amat membebankan bukan saja kepada si penghidapnya, malah ahli keluarga yang menjaga.

Penyakit Alzheimer yang menurunkan fungsi memori ini juga menjejaskan fungsi intelektual dan sosial penghidapnya. Biasanya, ahli keluarga hanya datang membawa pesakit berjumpa doktor apabila mereka sudah tidak tahan dengan gejala pesakit.

Hingga kini, punca sebenar penyakit ini tidak diketahui. Tetapi, ia bukanlah disebabkan penuaan. Bagaimanapun, saintis berpendapat, ia dikaitkan dengan pembentukan dan perubahan pada sel-sel saraf yang normal menjadi serat.

Risiko untuk menghidap Alzheimer, penyakit yang sinonim dengan warga tua ini, meningkat seiring dengan pertambahan usia. ``Bermula pada usia 65 tahun, seseorang mempunyai risiko lima peratus menghidap penyakit ini dan risiko ini meningkat dua kali ganda setiap lima tahun, kata Pakar Psikogeriatrik, Jabatan Perubatan Psikologi, Fakulti Pusat PerubatanUniversiti Malaya (PPUM), Dr. Esther Ebeenezer.

Kajian menyatakan bahawa neuroinflammation memainkan peranan dalam penyakit Alzheimer. Ahli-ahli sains menunjukkan bahawa kedua-dua jenis sel-sel otak bukan neural menjana plak beta-amiloid, yang merupakan sebahagian daripada perkembangan penyakit Alzheimer.

Antioksidan adalah bahan yang dapat melindungi sel daripada tekanan oksidatif, kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Maka rawatan dengan antioksidan untuk meneutralkan radikal bebas boleh menjadi satu cara untuk mengekang perkembangan penyakit ini.

Bagaimana SHAKLEE membantu pesakit Alzheimer?

1) Vivix™

Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. 

Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. 

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Apakah sebenarnya Vivix ini?

Memperbaiki DNA.
setiap hari, tubuh kita mengalami kerusakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut. Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Semakin tubuh kita mengalami penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

VIVIX merupakan tonik anti-penuaan untuk berbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi diabetes, arthritis, gout, alzheimer dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan secara cepat.

2) Omega Guard

Omega 3 bukan sahaja penting untuk perkembangan memori bayi dan kanak-kanak, tetapi omega 3 juga dapat mengurangkan risiko alzheimer yang semakin tinggi peratusannya dikalangan warga tua malahan dikalangan dewasa.

Peranan Omega 3 Lambatkan Alzheimer

Sebenarnya penyakit alzheimer atau nyanyuk tiada penawar tetapi kita boleh melambatkan kehadiran nyanyuk itu melalui pemakanan yang sihat, rajin bersenam dan mengurangkan stress.

Berdasarkan hasil kajian Framingham, seorang dewasa yang mengambil hidangan asid lemak omega 3 secukupnya iaitu 2-4gm setiap hari, tubuhnya mempunyai cukup kandungan DHA yang membantu menurunkan kebarangkalian untuk mendapat penyakit Alzheimer atau nyanyuk sebanyak LEBIH SEMBILAN TAHUN berbanding orang yang tidak mengambil cukup omega 3.

Memang best info ni. lagi satu, setiap kapsul Shaklee Omega Guard mengandungi 1000mg Omega 3 yang mana pengambilan sebanyak 3 kapsul Shaklee Omega Guard setiap hari dapat menampung keperluan harian omega 3 bagi orang dewasa.

3) B Complex

Selain itu, mungkin ramai yang berfikir asid folik penting untuk bayi, kanak-kanak, ibu menyusu dan ibu mengandung. Sebaliknya orang dewasa pun amat memerlukan asid folik untuk melambatkan Alzheimer. Asid folik menurunkan homosistein dan meningkatkan fungsi kognitif manusia.

Oleh itu, ambillah Shaklee Omega Guard dan juga B Complex (lengkap dengan asid folik) untuk menyokong kekuatan memori anda dan juga melambatkan Alzheimer.

Jika berminat untuk mendapatkan SET ALZHEIMER dengan harga dan konsultasi special, boleh terus whatsapps adrina ye.

===============================================
BERMINAT UNTUK DAPATKAN VITAMIN SHAKLEE?

Boleh WhatsApp
Adrina 019-9673391
✿ FREE SPECIAL CONSULTATION 
✿ FREE SPECIAL e-Book 

Jika nak Adrina COD area PUCHONG, SRI KEMBANGAN, USJ, SHAH ALAM, BANDAR KINRARA, PUTRA HEIGHT boleh hubungi Adrina untuk temujanji. 

Adrina akan pos ke alamat ke seluruh Malaysia jika anda di luar kawasan ;)
========================================

***Yuran menjadi ahli Shaklee seumur hidup hanyalah RM65. RM10 dikenakan oleh pihak Shaklee untuk kos penghantaran KIT SHAKLEE ke rumah anda bagi tujuan pengakrifan ID. Tetapi, jika Adrina sendiri COD KIT SHAKLEE untuk ahli baru. Tiada sebarang cas penghantaran dikenakan. Hanya RM65 dan baki akan dipulangkan kepada anda semasa COD jika anda bank in RM75.

✿ TQ. SIHAT BERSAMA VITAMIN CINTA 

0 comments:

Post a Comment