Saturday, November 15, 2014

ESP Shaklee Penyebab Kanser?!!

PENGEDAR SHAKLEE PUCHONG: 
ESP Shaklee Penyebab Kanser?

Assalamualaikum dan salam vitamin cinta.  ESP ni kecoh betul orang cakap PUNCA KANSER...betul ke??? sebab SOYA je kanser ke?? Soya ada dua jenis, taw ke? meh adrina share entry kali ni.


Soya GMO dan Non-GMO

GMO (Genetically Modified Organism) adalah tumbuhan atau haiwan yang telah dimodifikasi atau diubahsuai secara genetik menggunakan teknologi kejuruteraan genetik. 

Wah.. Kedengaran sangat hi-tech kan. Soya adalah makanan yang mempunyai banyak kebaikan namun begitu disebabkan wujudnya soya yang dimodifikasi secara genetik adakah soya masih memberikan kebaikan kepada kita?

Jom kita tengok kebaikan dan keburukan soya antara soya GMO dan soya Non GMO.

Kenapa wujudnya soya GMO


Soya GMO terjadi kerana pengeluar/pengusaha ingin memenuhi permintaan pengguna terhadap produk soya. Pengeluar/pengusaha soya ingin meningkatkan penghasilan soya pada kos yang minimum. 


Selain itu, soya GMO juga didapati dapat mengurangkan masalah sepanjang penanaman soya seperti masalah jangkitan penyakit. Selain itu soya GMO dihasilkan bagi menambah baik kandungan di dalam soya tersebut.

Kenapa soya GMO tidak selamat untuk dimakan?

Pengambilan soya GMO meningkatkan risiko untuk mendapat reaksi alahan. Di UK, alahan terhadap soya meningkat sebanyak 50% selepas soya GMO diperkenalkan di pasaran. 


Soya GMO memperlahankan proses penghadaman protein di dalam soya tersebut. Soya GMO menurunkan paras enzim penghadaman. Keadaan ini membawa kepada alahan terhadap pelbagai makanan. 

Selain itu soya GMO juga adalah toksin, Ini menyebabkan gangguan kepada fungsi hati. Soya GMO juga mengganggu sistem pembiakan lelaki dan wanita. 

Di samping itu, soya GMO menganggu pertumbuhan dan perkembangan bayi dalam kandungan. Oleh itu, ibu mengandung perlu berhati-hati dalam mengambil produk soya sepanjang tempoh kehamilan.

Sedarkah kita, pengubahsuaian genetik ini bukan sahaja berlaku ke atas soya tapi ianya juga berlaku kepada kebanyakan hasil pertanian pada hari ini? Fikir-fikirkan.

Haaa..nampak? Apabila kita memilih soya GMO..kanser pon mudahla nak hinggap.

ESP SHAKLEE adalah Soya non-GMO!






Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi “non GMO” (non genetically modified organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. 

Shaklee menggunakan proses persijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP) untuk memastikan kacang soya yang digunakan adalah bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

Alhamdulillah, sudah terang lagi bersuluh kan betapa istimewanya SHAKLEE ESP ni dibandingkan dengan soya-soya lain yang berada dipasaran. 

So, tidak perlu teragak-agak demi kesihatan diri kita. Insya ALLAH, berbaloi melabur untuk kesihatan sebab tubuh badan ni nak guna lama lagi kan sampai akhir hayat untuk beribadat mencari rezeki dan sebagainya...

Jadi, tak perlu risau ESP ni bahaya la ape laa....yang pasti ESP NON-GMO taw....beza sangat....sapa nak try ESP boleh watsap adrina ye..diskaun lagi ade...siap free ebook =)

Testimoni ESP:




=====================================
BERMINAT UNTUK DAPATKAN VITAMIN SHAKLEE?

Boleh WhatsApp
Adrina 019-9673391
✿ FREE SPECIAL CONSULTATION 
✿ FREE SPECIAL e-Book 

Adrina akan pos ke alamat ke seluruh Malaysia jika anda di luar kawasan ;)
========================================



***Yuran menjadi ahli Shaklee seumur hidup hanyalah RM65RM10 dikenakan oleh pihak Shaklee untuk kos penghantaran KIT SHAKLEE ke rumah anda bagi tujuan pengakrifan ID. Tetapi, jika Adrina sendiri COD KIT SHAKLEE untuk ahli baru. Tiada sebarang cas penghantaran dikenakan. Hanya RM65 dan baki akan dipulangkan kepada anda semasa COD jika anda bank in RM75.

✿ TQ. SIHAT BERSAMA VITAMIN CINTA ✿
This entry was posted in

0 comments:

Post a Comment