Wednesday, December 3, 2014

Cepat Baik dari Demam: 10 Cara Mudah Yang Anda Boleh Ikut. MURAH.

PENGEDAR SHAKLEE PUCHONG:
Cepat Baik dari Demam: 10 Cara Mudah Yang Anda Boleh Ikut

Assalamualaikum dan salam vitamin cinta. anda demam?? susah nak baik? dalah sekarang asyik musim hujan dan cuaca tak menentu, ramai antara kita yang alah dengan cuaca dan mengalami demam. 


Bila dah demam, for sure akan banyak urusan seharian terganggu, nak buat apa-apa pun tak larat. Lebih teruk lagi kalau kena selsema, batuk dan sakit tekak.

Berikut ada beberapa cara mudah untuk segera baik dari demam.


1. Minum air dengan banyak.

Minum air yang banyak boleh mengelakkan tekak kita jadi kering dan sakit. Selain ia elakkan hidrasi pada badan, air boleh buang toksin dalam badan. Badan pun lagi mudah lawan penyakit bila toksin dah buang. Aliran perkumuhan dalam badan jadi lebih lancar.


2. Elak dari minum kopi


Kopi memang sedap di minum, tetapi ia tidak digalakkan minum bila kita demam. Kenapa? sebab kandungannya boleh menyebabkan badan terdehidrasi / hilang air. Orang demam perlukan air dalam badan dengan banyak.


3. Wap Air dan Mandi Air Panas


Mandi air panas dipercayai boleh membantu hilangkan demam. Cara lain adalah dengan menggunakan wap air yang dimasukkan dalam besen, dan hidu wap panas itu. Ia boleh hilangkan hidung tersumbat. Dengan suhu tinggi itu, dipercayai ia boleh membantu mematikan virus melalui saluran pernafasan.


4. Sup Panas

Dari sumber orang barat, sup panas adalah salah satu cara tradisional untuk membantu baik dari demam. Selain ia mempunyai kandungan air yang tinggi untuk elak hidrasi, ia boleh membantu mengurangkan jangkitan virus melalui wap panas. Ada juga pendapat menyatakan bahawa ia juga boleh mengatasi masalah pernafasan ketika demam.

5. Gunakan wap humidifier


Humidifier bagus untuk tambah wap dalam udara. Rongga pernafasan pun akan bertambah lancar apabila guna humidifier, dan melegakan hidung tersumbat. Perlu diingat, penggunaan humidifier pun kena dipantau supaya tiada kulat disebar bersama wap.

6. Rehat


Orang demam perlukan lebih rehat. Kena rehat, rehat dan rehat. Badan yang cukup rehat boleh lawan virus dalam badan dengan lebih berkesan dan cekap. Sekiranya demam, anda disaran duduk rumah dan matikan telefon bimbit. Cubalah untuk rehatkan mental dan fizikal.


7. Kumur-kumur dengan air garam.


Sakit tekak akan menyebabkan demam semakin teruk. Kumur dengan air garam dipercayai boleh membantu mengurangkan sakit tekak. Larutkan setengah sudu garam ke dalam segelas air dan kumur sebanyak 5-6 kali.

8. Jangan merokok


Merokok akan menyebabkan demam bertambah teruk. Simptom demam seperti sakit tekak dan sakit kepala akan lebih memudaratkan jika merokok. Cuba jauhkan diri juga dari perokok kerana ia mungkin menyebabkan kesan yang lebih teruk dari merokok.

9. Kawal pemakanan


Makan makanan yang mengandungi vitamin C seperti sayur dan buah-buahan boleh membantu badan melawan virus punca demam. Vitamin C boleh menguatkan daya tahan badan kepada penyakit. Ia juga membantu sel darah putih untuk menentang virus. Contoh makanan adalah:

Bawang putih 
Madu 
Peppermint 
Oren, Lemon, Anggur, Parsli, Kobis Bunga 
Makanan yang mengandungi mineral Zink 

10. Elakkan dari senaman


Anda di galakkan berehat dari aktiviti senaman supaya badan dapat menyimpan tenaga melawan virus dalam badan.


Tips cepat baik demam dari Shaklee





  • Membantu dalam menyalurkan vitamin c secara berterusan di dalam badan bagi melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

  • Melindungi dari Influenza, selsema
  • Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara.
  • Berkesan melindungi virus mikrob seperti selesema, alergi dan inflamasi dan influenza
  • Bagus untuk immune booster pada keadaan ketika cuaca tidak menentu, jerebu dan sebagainya
  • Sangat sesuai diamalkan jika kerap mengunjung ke tempat yang sesak seperti pasar malam, pasaraya, kawasan pelancongan dan berada di luar negara.
  • Mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkansistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag
  • Sesuai untuk yang kerap demam dan batuk lebih dari seminggu


Bancuhkan 1 sachet Nutriferon Shaklee ke dalam segelas air suam dan minum sekali sehari.

Nutriferon membantu menguatkan sistem imun dan mempercepatkan baik demam. Bahan kandungannya diperbuatkan dengan bahan semulajadi dan selamat diminum.


Mempunyai Vitamin B2 (RIBOFLAVIN) dan Vitamin B6 (PYRIDOXINE) telah terbukti boleh membantu mengurangkan sakit kepala.

Adrina selalu akan makan bcomplex jika sakit kepala sebab ia boleh mengurangkan sakit kepala adrina. dari kita makan ubat tahan sakit kan...vitamin is better =)


TESTIMONI:










Memandangkan bulan ni ada promosi VITAMIN C, boleh pm adrina untuk harga promosi ye. setiap pembelian akan diberikan SPECIAL E-BOOK =)

Boleh pm adrina untuk harga promosi bulan ni =)

=====================================
BERMINAT UNTUK DAPATKAN VITAMIN SHAKLEE?

Boleh WhatsApp
Adrina 019-9673391
✿ FREE SPECIAL CONSULTATION 
✿ FREE SPECIAL e-Book 

Adrina akan pos ke alamat ke seluruh Malaysia jika anda di luar kawasan ;)
========================================

***Yuran menjadi ahli Shaklee seumur hidup hanyalah RM65RM10 dikenakan oleh pihak Shaklee untuk kos penghantaran KIT SHAKLEE ke rumah anda bagi tujuan pengakrifan ID. Tetapi, jika Adrina sendiri COD KIT SHAKLEE untuk ahli baru. Tiada sebarang cas penghantaran dikenakan. Hanya RM65 dan baki akan dipulangkan kepada anda semasa COD jika anda bank in RM75.

✿ TQ. SIHAT BERSAMA VITAMIN CINTA ✿

0 comments:

Post a Comment