Saturday, December 6, 2014

Hepatitis B dan kehamilan

PENGEDAR SHAKLEE PUCHONG:
Hepatitis B dan kehamilan


Assalamualaikum dan salam vitamin cinta. Entry kali ni adrina nak share info HEPATITIS B. Jom layan

Apa itu hepatitis B?


Hepatitis bermaksud bengkak (radang) pada hati.

Hepatitis terbahagi kepada beberapa jenis:

Hepatitis B disebabkan oleh jangkitan virus. Ia dijangkitkan daripada seorang individu kepada individu lain melalui cairan badan seperti darah, air liur, air mani atau rembesan faraj.

Sistem imun atau daya ketahanan badan seseorang itu sendiri boleh melindunginya daripada hepatitis B. Sembilan-puluh peratus daripada orang dewasa yang sihat berupaya melawan jangkitan hepatitis B dalam masa enam bulan, walaupun tanpa rawatan.

Namun begitu, kira-kira lima peratus daripada mereka yang dijangkiti hepatitis B tidak dapat melawan jangkitan dan terus membawa virus ini dalam badan mereka. Keadaan ini dipanggil hepatitis kronik atau hepatitis berterusan. Hepatitis kronik boleh merosakkan hati anda. Dalam sesetengah kes, hepatitis kronik boleh menyebabkan penyakit hati (cirrhosis), malah barah hati juga.

Bagaimanakah hepatitis B tersebar?

Anda boleh mendapat hepatitis B daripada:
  • Jarum suntikan:
 sekiranya anda menyuntik dadah ke dalam badan.
melakukan hubungan seks dengan seseorang yang membawa virus ini.
  • Darah yang tercemar di tempat kerja:
 Contohnya, jika anda bekerja dalam industri penjagaan kesihatan, kulit anda mungkin terluka akibat terkena jarum secara tidak sengaja.
  • Jarum yang tercemar:
yang digunakan untuk mencacah tatu atau menindik.
  • Pemindahan darah:
menjalani pemindahan darah (walau bagaimanapun, kes sebegini sangat jarang berlaku di Malaysia kerana semua bekalan darah kini disaring bagi hepatitis B). Menjalani pemindahan darah di negara-negara di mana kes hepatitis B banyak berlaku.

Bagaimana saya boleh tahu jika saya menghidap hepatitis B?

Menjalani ujian ialah cara terbaik untuk mengetahui samada anda telah dijangkiti virus ini ataupun tidak. Hepatitis B biasanya tidak mempunyai simptom, dan jika ada pun ia tidak begitu ketara. Doktor anda perlu tahu jika anda menghidap hepatitis B supaya rawatan yang diperlukan dapat dijalankan.

Simptom-simptom hepatitis B boleh datang dan pergi, dan ini termasuk:

simptom-simptom seolah-olah demam selesema seperti keletihan dan sakit-sakit badan;
sakit perut, loya, muntah, cirit-birit;
hilang selera makan.

Jika anda menghidap hepatitis B, anda mungkin mengalami jaundis iaitu kulit dan mata putih anda menjadi kuning. Satu lagi simptom jaundis ialah air kencing yang berwarna gelap dan najis yang pucat warnanya.



Adakah supplemen Shaklee dapat membantu?


Hepatitis melibatkan salah satu organ penting dalam badan iaitu HATI. Shaklee dapat membantu anda menjaga hati dengan kombinasi produk-produknya

Vivix merupakan supplement anti-penuaan terbaik didunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee. Ramuan vivix telah menunjukkan impak kepada 4 mekanisme penting,
Vivix membantu memberika perlindungan antioksidan dan melindungi dan memperbaiki selular DNA.

Untuk kegunaan harian, NutriFeron meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi badan iaitu suatu pengaktif kritikal sistem imun.

NutriFeron berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu:
– Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
– Menggerakkan “pasukan cari dan musnah’ dalam sistem imuniti badan.

Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius dan penyakit.

Oleh itu, amat perlu bagi kita untuk menolong badan kita membantu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon; untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dsb.

Mengandungi bahan ekstrak yang sangat penting dari biji benih pokok susu tisel yang menghasilkan 80% silymarin. Ia turut mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik; ekstrak daripada Schnizandra dan cendawan Reishi (herba yang kaya dengan anti-oksida) dan ekstrak daripada dandeion, kunyit dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu)

Fungsi DTX Complex

– melindungi hati daripada toksin, termasuklah dadah, racun dan bahan kimia
– merawat masalah hati seperti hepatitis dan sirosis
– mengurangkan kadar kerosakan hati akibat lebihan alkohol
– membantu mencegah dan merawat masalah batu karang
– membantu masala kulit seperti psoriasis dan ekzema
– Membina semula sel-sel hati
– meransang pengaliran hempedu
– merawat sindrom keletihan yang kronik
– meransang sintesis protin, meningkatkan jumlah enzim dalam hati untuk tujuan detoksifikasi, memperahankan pembentukan toksin.

Dengan kombinasi produk-produk Shaklee yang hebat ini, InsyaAllah kesihatan hati anda akan terpelihara. Jangan dikirakan berapa perbelanjaan penjagaan, bandingkan kemungkinan yang mendatang sekiranya hati anda tidak berfungsi lagi. Renung-renungkan..


=====================================
BERMINAT UNTUK DAPATKAN VITAMIN SHAKLEE?

Boleh WhatsApp
Adrina 019-9673391
✿ FREE SPECIAL CONSULTATION 
✿ FREE SPECIAL e-Book 

Adrina akan pos ke alamat ke seluruh Malaysia jika anda di luar kawasan ;)
========================================

***Yuran menjadi ahli Shaklee seumur hidup hanyalah RM65RM10 dikenakan oleh pihak Shaklee untuk kos penghantaran KIT SHAKLEE ke rumah anda bagi tujuan pengakrifan ID. Tetapi, jika Adrina sendiri COD KIT SHAKLEE untuk ahli baru. Tiada sebarang cas penghantaran dikenakan. Hanya RM65 dan baki akan dipulangkan kepada anda semasa COD jika anda bank in RM75.

✿ TQ. SIHAT BERSAMA VITAMIN CINTA ✿


0 comments:

Post a Comment